Samen opleiden met negen basisschoolbesturen in Rotterdam en de regio.

Wie samenwerkt, komt verder. Door samen op te leiden wordt iedereen er beter van: jij, de leerlingen, de basisscholen én de pabo. Ons partnerschap deelt een gezamenlijke visie: jou een samenhangend, inspirerend en divers leerlandschap aanbieden. Dat betekent dat jij en je medestudenten gegarandeerd een stageplaats/leerwerkplek krijgen.

We ontwikkelen samen opleiden binnen TMO in samenhang met samen onderzoeken in het Thomas More Praktijkcentrum en samen professionaliseren in de Thomas More Academie.

Bekijk hier ons convenant 2019-2023

RVKO

RVKO

De RVKO heeft 67 scholen voor primair onderwijs en speciaal basisonderwijs: in Rotterdam, Barendrecht, Ridderkerk, Rhoon, Hoogvliet, Rozenburg, Hoek van Holland, Spijkenisse, Bleiswijk, Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel.
Meer informatie over RVKO
SIKO

SIKO

SIKO heeft 14 basisscholen in Vlaardingen en Schiedam. Elke SIKO school is een Thomas More opleidingsschool en samen zorgen we ervoor dat leerlingen de beste leraren krijgen.
Meer informatie over SIKO
Laurentius

Laurentius

De Laurentius Stichting heeft bij elkaar 29 scholen in Lansingerland, Delft, Den Haag, Den Hoorn, Nootdorp en Rijswijk.
Meer informatie over de Laurentius Stichting
SKOP

SKOP

Stichting Katholiek Onderwijs Pijnacker zet zich dagelijks in voor goed en eigentijds onderwijs. Onze vijf scholen liggen in Pijnacker en Delfgauw. Bij de stichting werken zo’n 150 medewerkers en elke dag verzorgen zij met veel passie het onderwijs aan zo’n 1500 leerlingen.
Meer informatie over SKOP
Edumare

Edumare

Onderwijsgroep EduMare is het samenwerkingsbestuur voor primair onderwijs op Voorne-Putten en Rozenburg. Binnen EduMare werken 28 basisscholen, één school voor speciaal basisonderwijs en één school voor speciaal (voortgezet) onderwijs vergaand met elkaar samen.
Meer informatie over Edumare
WSKO

WSKO

De Westlandse Stichting Katholiek Onderwijs (WSKO) heeft 17 basisscholen in Westland en Midden-Delfland. Dagelijks staan bijna 500 medewerkers klaar voor circa 5.200 kinderen.
Meer informatie over WSKO
De Groeiling

De Groeiling

In de gemeenten Alphen aan den Rijn, Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Oudewater, Krimpenerwaard, Waddinxveen en Zuidplas werken we samen met De Groeiling. Dit is een schoolbestuur met 21 basisscholen en 1 school voor speciaal basisonderwijs.
Meer over de Groeiling
Casimir

Casimir

De Casimirschool biedt leerlingen Daltononderwijs. Het is een zelfstandige schoolvereniging en de school staat in het centrum van Gouda.
Meer informatie over de Casimirschool
EWMM

EWMM

De Eerste Westlandse Montessorischool in Monster is een algemeen bijzondere school, in 1988 opgericht als de enige school van de Vereniging voor Montessorionderwijs Westland (VMOW).
Meer informatie over EWMM

Uitgangspunten samen opleiden van studenten

1. De professionele ontwikkeling van studenten staat centraal

Jij pendelt tussen theorie en praktijk om je zo te ontwikkelen tot een eigenzinnige en wereldwijze leraar. Jij weet te handelen vanuit je eigen visie in de onderwijspraktijk. We zijn er daarbij van overtuigd dat je alleen een goede leraar kunt worden als je je ook als mens ontwikkelt: persoonlijke en professionele ontwikkeling gaan hand in hand.

Om met hart & ziel te werken in het onderwijs, om de goede dingen te doen, ook in de ogen van de kinderen, moet je verbonden zijn met je persoonlijke drijfveren van zorg & liefde voor kinderen, het vermogen hebben om open te staan voor wat zich aandient, je eigen talenten ontdekken en inzetten en weten wat jezelf en de ander geluk brengt.

Tijdens de opleiding dagen we studenten uit om hun eerder opgedane kennis en ervaringen, hun overtuigingen en handelingsrepertoire, voortdurend kritisch te onderzoeken en te verrijken en -waar nodig- bij te stellen. We vragen studenten ‘het waagstuk van het onderwijs’, aan te gaan, de vraag te stellen wat pedagogisch wenselijk is en de dialoog te zoeken, ook als het spannend is.

2. Samen één rijke leeromgeving bieden

Leren op de pabo en werken in de praktijk op een basisschool zien we als één geheel. Het is een omgeving waarin we onze pabo-kennis en de expertise van scholen bundelen. Onze pabo-opleiders bieden je vak- en vakdidactische kennis en trainingen van vaardigheden. Ook laten we met voorbeelden zien welke onderwijsactiviteiten je met de leerlingen kunt uitvoeren. Mentoren en schoolopleiders vanuit de basisscholen begeleiden je bij het vertalen van inhoudelijke, specifieke context van de school en de groep leerlingen. Ook leren ze je meer over specifieke expertise over het onderwijsconcept en de gehanteerde methodieken op die school. Samen bieden we zoveel mogelijk leermogelijkheden en begeleiding om voor jouw professionele ontwikkeling.

3. Leren van diversiteit

We zijn erop gericht om jouw horizon te verbreden door je een diversiteit van perspectieven en praktijken te laten zien. We moedigen je aan om elke uitdaging aan te doen. Zowel pedagogisch als didactisch in een superdiverse context. Denk aan leerlingen, ouders en collega’s met verschillende achtergronden op het gebied van religie, taal, etniciteit, opleidingsniveau en regio. Het is ons doel om jou een leeromgeving te bieden waarin je eigenzinnige en wereldwijze keuzes maakt. Hier is het mogelijk om je interesses, kwaliteiten en talenten te ontwikkelen die bij jou passen.

4. Professionals leren samen in onze onderwijsgemeenschap

Bij ons ben je een professional, al vanaf de dag dat je begint. Dat vraagt ook wat van jou: een actieve en zelfverantwoordelijke rol. Zoek de verbinding op met je medestudenten, (aanstaande) collega’s en experts en ontwikkel je eigen leernetwerk. Wij nodigen je uit om samen te leren met andere professionals en mee te denken over de verbetering van het onderwijs. Door deze methode kun je na het behalen van je bachelorsdiploma aan de slag als volwaardige professional. Je bent dan in staat om sturing te geven aan je eigen ontwikkeling, die van de kinderen en school waar je gaat werken.